Året 2012 har været karakteriseret ved en vækst i virksomhedens transportaktiviteter, samtidigt med at forbruget af dieselolie har kunnet fastholdes på samme niveau som i 2011.
Aktivitetsniveauet målt som kørte km og produceret tonkm var 13 % højere i 2012 i forhold til 2011, medens forbruget af dieselolie steg med 2%.
Nedenstående tabel viser den udvikling i antal kørte km, forbrug af diesel samt udledning af CO2, NOx, HC og partikler i 2012 sammenlignet med 2011 og 2010 (referenceår).
I forhold til 2010 er der sket følgende udvikling:
Der er således sket en energieffektivitet pr kørt km (fra 2,23 km/l i 2010 til 2,56 km/l i 2012). Emissionerne af CO2 er faldet lidt mere end forbruget af dieselolie, det skal ses i lyset af, at der fra 1. juli 2011 er iblandet 7 % biodiesel i diesel tanket fra danske tankstationer.
Emissionerne af NOx, HC og partikler er faldet fra 2011 til 2012:
Udviklingen skal er en konsekvens af udskiftningen af EURO III lastbil med en ny EURO V lastbil.